Click for More Info

Wednesday 14 September 2011

Aidilfitri 2011 - Day 2

Acara hari raya kedua ni adalah acara wajib family husband aku yang merupakan acara yang mengundang kelemahan di kalangan adik-beradik dia... iaitu acara perjumpaan keluarga Tok Nai Din.... hahaha.. acara ni wajib pak mentua ai attend.. siap boleh sentap uols kalo kitorang siap lambat-lambat... dia takot nanti tak dan nak jumpa sedara mara yang dia kenal kat lokasi perjumpaan tu nanti.. Husband aku lemah nak join acara ni sebab kami tak kenal pon MOST of them... kalo kenal pon our own family and family mak njang jer..

Ok.  Lokasi tahun ni kat Pendang.. hmm.. ini kali kedua lah aku pegi tempat ni.. dulu pegi time pregnant Yasmine.... raya tahun 2005.  Lama tu... sib baik tahun ni environment dia ok sket... dapat pulak duduk kat porch rumah organiser.. so idok lerrr panas sangattt... dok kat sana dari kol 11 pagi sampai lunch.. pastu gerak pi Teroi rumah Pak Teh, adik MIL aku... dok rumah pak teh dalam sejam kot... pastu gi Sg. Yan pulak.. rumah sedara sebelah FIL aku... dah puas makan bihun sup kat situ, barulah kitorang gerak balik Lubok Merbau... sampai rumah dekat nak maghrib... fuhhh... berjalan raya sungguh.. hehehehe... 3rd raya tu kitorang berehat jek kat rumah... malas nak gi memana...
Canaz bat hal sendiri


Yasmine ngan her cousins

Tempat yang orang ramai kerumun tu adalah buffet line.. menu hari tu adalah bihun sup.. biasalah dorang ni.. asek ngan bihun sup ja... pastu tiba lunch hour menu nasik dan gulai daging

Raya ke-3 kami dok rumah ja bermalas-malasan dan bermakan-makanan... hmmm... mana tak berat aku mencanak naik bila balik kampung nih.. MIL aku masak simple dimple campak-campak pon leh buatkan aku laki bini makan bertambah-tambah tak hengat donia....

No comments: