Click for More Info

Thursday 28 July 2011

Floria Putrajaya 2011

Kejadian ni adalah kejadian berminggu-minggu lepas... whole of last week tade mood nak apdet blog.  Hari ni bila ada sikit free, barulah boleh mengapdet blog ini...

Floria Putrajaya adalah merupakan acara tahunan garden showcase yang dianjurkan oleh Perbadanan Putrajaya.  Sejak dari tahun lepas, kami memang tak melepaskan peluang untuk mengunjungi pesta bungaan tersebut.  Normally kami akan pergi pada hari perasmiannya coz sometimes hubby kena bertugas.  Like last year, Floria tahun ni dirasmikan oleh YAB Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.. tapi dis year kak Mah tak datang.. ada event lain kot?

Overall Floria this year sama macam previous years cuma jumlah PBT yang take part dalam garden showcase tu berkurangan and daya tarikan untuk tahun ini ialah floral parade yang diadakan pada setiap malam sepanjang Floria iaitu dari 9 - 18 July 2011.




Cuaca pada hari perasmian adalah sangat PANASSS... 2 gelas ice blended dirasakan tak cukup... Dek disebabkan kepanasan yang tak terhengga, all of us singgah di khemah Taman Botani Putrajaya... luckily kat situ ada colouring activity for kids... dapatlah yasmine mewarna while mama mententeramkan Canaz kat dalam khemah yang ada ekon.. We were there till around 1pm lepas tu balik rumah.. panas sangat.. tak tahan.


feel kengkonon kitorang kat keukenhof.. ahaks...


chenta hatiku

Our 2nd trip to Floria was on Friday nite sebab hubby nak bawak all of us tengok floral parade tu.. hujan pulak malam tu.. tapi gerimis la... I cuma dapat snap 1 bot berhias je... yang lain takde lagi waktu tu... since still lagi gerimis, malas nak tunggu lama-lama, terus all of us gerak balik.. tup-tup sampai kat depan MOF tu dengar bunyi mercun... huh.. malas nak patah balik sebab kami dah dalam kereta... dah la dengan traffic jam lak tu.. tak koser omakkkk....
 

No comments: