Click for More Info

Wednesday 18 January 2012

Kisah Seram


Jeng...Jeng...Jeng.... kasi saspen sket...hahahaahaa.... hish... tak koser haku nak melayan.... kisah-kisah seram  nih... Peringatan:  Ini adalah sekadar luahan perasaan aku jek ye.... sebab pendapat manusia ni adalah sangat subjektif...

Aku menyampah la... sekarang ni kemain lagik..... rata-rata kebanyakan stesen-stesen tv baik yang pree atopon yang bayo dan panggung wayang menayangkan citer-citer hantu.. .kisah-kisah seram nih... apa our film producers ni dah kontang ideas nak bat cerita ke? aseklah cerita-cerita karut marut tahyul sumer ni yang korang buat...  Aku ni bukan apa... ini pendapat aku la kan.... kan ke hantu-hantu ni sume iblis, jin, syaiton yakni makhluk halus... makhluk-makhluk ni suka nak menakutkan manusia.... kalo tv dok tayang dan kita dok layan cite-cite cenggini, tidak ke makhluk-makhluk tersebut suka bila kita ada rasa takut pada dorang... sedangkan kita patutnya takut pada Allah SWT... Tuhan sekalian alam....

Lagi satu yang bat aku menyampah pasal citer-citer seram ni ialah bila anak-anak kita tengok citer nih... budak-budak kan.. opkos la otomatik dorang jadik takut.... aku yang mak budak ni pon takut... senantiasa terbayang-bayang..... inikan pulak budak-budak kan.... bila dorang dah takut, secara tak langsung tak ke akan menyusahkan mak bapak dorang??? Nak gi toilet kena teman... nak amik barang kat dalam bilik nak kena teman... haihhhhh.... serba serbi nak kena temanlah... korang sebagai parents tak rasa irritating ke???? sume nak kena teman... rimas okehhhh.....

Lagi satu... (berapa banyak punya lagi satu daaaaa...) cemana la bangsa kita nak maju kalo asek dimomokkan dengan citer-citer antu nih???? Tun M pon ada komplen okeyyyy... bukan ahkak sorang ye deknon.... Bangsa lain semakin maju ke hadapan... kita pulak maju ke belakang... dek kerana selalu sangat dimomokkan dengan citer-citer hantu yang pada pendapat aku xde mesej dan teladan apa-apa nih.....  Sekian, luahan perasaan dan pendapatan aku....

2 comments:

Anonymous said...

tak minat ceta seram/hantu ni

Zareene Saifuddin said...

Tina,
Samalah.. zareene pon x layan citer2 seram/hantu nih... tengok cite katun sampai muntah pon xpe dari tgk cite2 antu nih..