Click for More Info

Wednesday 2 July 2014

Breakfast in Muar

Dah lama gila aku tak breakfast kat Muar... I mean breakfast kat luar la... ingat lagi when I was small, kalau pi rumah Mak Uda aku, arwah Pak Din aku hari-hari without fail pasti dia akan beli lontong for breakfast.

Since dah ada kat Muar, pagi tu lepas check-out, kitorang decide tuk enjoy juadah sarapan di Muar.  Yang istemewanya breakfast kat Muar ni, orang Muar makan satay pagi-pagi for breakfast.... Ni kat area mana aku pon x sure tapi exact location adalah kat deretan kedai yang menghadap Traders Hotel Muar.. tapi bukan betul-betul mengadap la.. kedai yang aku pegi tu dia corner lot, membelakangkan Traders Hotel... eh, korang paham tak direction aku nih?  hmm... kalo tak paham pon buat-buat paham je la ye... kang ahkak sentap kang... hahahahaha... Nama kedai tu pon aku lupa nak amik gambo.. sorry ye uols... 

Oh, tapi kalau korang plan nak breakfast kat Muar, jangan lambat-lambat ye... around 11.00 pagi some of the menu dah abis... oklah...jom kita tengok apa yang kak ton makan pagi tu... 

lontong


satay ayam & daging


mee rebus Muar


nasi lemak untuk Yasmine

Haaa.... sebelum ke rumah adik aku di Melaka, kitorang stop kat tempat yang mesti singgah bila di Muar... yes... untuk beli air pear... aku rasa kat tempat lain tak jumpa kot orang jual air pear ni... hanya di Muar... rasanya la... memang dah jadi kemestian kak ton untuk stop beli air pear ni everytime kalo kak ton balik Muo....  alamak, terliur la pulak... Hari tu kak ton beli 2 bungkus besar untuk bawak sebagai buah tangan ke rumah adik kak ton kat Krubong, Melaka

*pic from my cousin, Shaz Ni


cantik...birunya air sungai Muo... till we meet again...



No comments: