Click for More Info

Thursday 31 October 2013

Aidiladha 2013 - Part 2

Balik dari Muar, sampai Melaka around 4pm camtu.. terus ke hotel tuk check-in.  Kali ni kitorang try stay kat Quayside Hotel... teringin dok kat sini bila baca review dari blog Kakiberangan Quayside Hotel ni asalnya dulu gudang lama yang dorang convert jadi hotel. Untuk detailed review, korang boleh la jenguk kat blog Kakiberangan tu ye..

*pic googled


tengok tangga ni, terus teringat Amsterdam..

Lobby hotel

Kami duduk kat Jasmine Suite... bilik ni kat tingkat atas, riverview lagi... bilik ni besar... ada connecting room lagi... and toilet dia sangat besar dan spacious.  Lepas check-in, kitorang rehat sat kat bilik sambil enjoying pemandangan sungai Melaka dari bilik kami.


view bilik anak-anak

bilik untuk makbapak ^_^

view sungai Melaka dari bilik kitorang

Malam plan nak gi makan asam pedas... hotel staf suggest makan kat asam pedas pokok besar kat Taman Kota Laksamana.  So pergilah kitorang.. mak aihhhh.... kukiciwaaaa.... tak sedap okeh asam pedas dia... cair bak kuah tomyam... huaaaaaa... best lagi asam pedas Big Apple kat Bukit Baru tu.. tapi kawan aku cakap dah totop la pulak... T____T


After dinner, lepas park keta kat hotel ingatkan nak have a stroll kat area Bandar Hilir tu.. tapinya anak-anak request nak balik hotel... hmm.. ikut jek la... Pakdin yang jenjalan kat bawah tu sambil snap gambo.


The next morning kitorang breakfast kat coffee house dia... waaaaahhhhhh.... aku sangat impress okeh... rustic... terus teringat trip aku ke Paris and Amsterdam dulu... and terus feeling-feeling ada kat Paris... kat sini buffet breakfast dia takde buffet line... kita just pilih from the 7 breakfast menu yang dorang ada.  Aku amik nasik goreng, Pakdin amik grand toasted bread while the girls aku amikkan pancake.  


wah.. Yasmine.. sempat lagi spa kaki sementara tunggu food sampai.. eh, Canaz... mukaaaaa... bulat cam pinggan mama tengok... tu la.. makan lagi.. makan lagi... 


interior the coffee house... rustic kan??

inilah breakfast makincik... dalam tiffin carrier lagi... kellasss kau jah... 



Nak jadi cerita, pagi tu Yasmine demam... sungguh tak seronok okeh bila holiday tapi anak demam... siap berselimut dia kat dalam coffee house tu... even breakfast pon tak jamah... kesian Yasmine..Maka plan nak berjalan-jalan kat Bandar Melaka sebelum ke rumah adik aku kat Bukit Baru pon kensel.



Lepas breakfast, packing barang, check-out and terus gi rumah adik aku kat Bukit Baru.

Overall review aku stay kat hotel ni, hotel ni memang best la... we will definitely come again, Quayside Hotel

No comments: