Click for More Info

Friday 10 August 2012

Iftar 17 Ramadhan 1433H

Ingat tak before this aku ada mention yang Ramadhan tahun ni aku malas giler nak masak... nak try new recipies lagi la aku malas... sampaikan weekend pon berbeli uolssss food for iftar.... ish..ish.. ish... teruk kan aku ni... sila jangan mencontohi ahkak ohkeh...

Tapi cuti Nuzul Quran tempoh hari, aku merajinkan diri untuk memasak... almaklumlah.. mak aku nak mai berbuka di rumah den...  Memandangkan hari tu husband aku tak balik berbuka di rumah sebab turn beliau jaga kedai dan anak-anak pon aku tak hantar ke rumah babysitter sebab public holiday kan... mana dan aku nak pi menapau kat param kan... so, masaklah aku menu-menu yang simple dimple...

Menu hari tu adalah ikan bakar tomyam, air asam, lemak cilipadi udang dengan belimbing buluh, bendi goreng, telur dadar, ikan masin dan cencaluk.  Mak aku bawakkan fettucine bolognaise dan buah langsat.  Tup-tup husband aku call bagitau dia berbuka kat rumah... tak jadi jaga kedai... and beliau singgah param dan beli few kuihs... popiah basah, tepung pelita, cendol and laksam.

perghhhh... penuh meja... sampai takde tempat nak letak mangkuk nasik....

Ikan bakar tempoyak.. nyummy...

udang lemak cilipadi dengan belimbing buluh

pebretku... bendi goreng..

cencalok lalok.. hahahhaha

tepung pelita

popiah basah

Alhamdulillah... syukur dengan rezeki Allah SWT... habis kesemua lauk pauk... hinggakan aku dapat bekalkan untuk mak aku bawak balik bersahur.

Weekend ni tak tau lagi dapat masak ke idak... sebab esok (sabtu) anak-anak aku nak tido rumah babysitter... maryam, anak babysitter aku ajak dorang main bunga api... hmm... jawabnya aku berbuka posa kat luar la.. sebab ikut husband aku gi gerai baju dia kat Jalan Conlay tu...

owh.. iklan sat.. untuk sesiapa yang masih belum cukup baju raya, boleh la survey dan membeli belah di Kompleks Kraftangan Malaysia, Jalan Conlay.. husband aku ada bukak booth jual baju kat situ... silakan... :)


No comments: